2014 - Reisverslag uit Kabul, Afghanistan van Cock Holstein - WaarBenJij.nu 2014 - Reisverslag uit Kabul, Afghanistan van Cock Holstein - WaarBenJij.nu

2014

Blijf op de hoogte en volg Cock

08 Januari 2014 | Afghanistan, Kabul

Vanuit hier wil ik iedereen een gezond, goed en mooi 2014 toewensen.

Zo, 2014 is begonnen. Voor mij heel rustig omdat er weer vervoersproblemen waren waardoor ik niet weg kon. Ik heb oud en nieuw gevierd met mijn Nederlandse collega’s. Dat was heel gezellig. Op oudejaarsdag ongeveer 300 oliebollen gebakken in een klein frituurpannetje. We waren om 13.00 uur begonnen en om 17.00 uur klaar. Intussen was het ook gaan sneeuwen dus het hele plaatje klopte weer.
Vandaag, 08 januari, ben ik voor het eerst weer op pad geweest. Nu voor het eerst aan de oostkant van Kabul. We zijn naar het militaire trainingscentrum geweest. Daar krijgen ongeveer 35000 soldaten, onderofficieren en officieren per jaar hun eerste basis militaire trainingen. Vandaar uit gaan ze naar de wapenscholen (infanterie, artillerie, genie, verbindingen en de logistieke richtingen. Het was code rood, dus extra gevaar voor aanslagen. Daarom mochten we niet met de “gewone auto’s” We zijn met de foxhound op pad geweest.

De Foxhound is ontworpen om een ongekend niveau van bescherming te bieden in een voertuig van dergelijke afmetingen. Het kan zes militairen vervoeren en biedt de grootste overlevingskansen ter wereld voor deze voertuiggrootte en -klasse. Het beschermt zowel de inzittenden als de cruciale voertuigonderdelen, en biedt troepen die opereren in stedelijk gebied een betere mobiliteit en meer overlevingskansen bij explosies. Ik heb een foto bijgevoegd.

Ik ben inmiddels weer terug en er is niets gebeurd onderweg. Wel is het vandaag weer gaan sneeuwen. Inmiddels ligt er al een redelijk pak sneeuw. Ik kan niet genoeg iedereen bedanken voor alle pakjes die ik krijg. Geweldig. Collega’s, vrienden en familie hartstikke bedankt. Ik hoorde dat er nog pakjes onderweg zijn, dus het begint al weer te kriebelen.

Ik probeer iedere dag een uurtje te sporten om op gewicht te blijven. Het eten is nog steeds Engels. Veel varkensvlees en uien en weinig variatie. Inmiddels ga ik al stiekem uitkijken naar mijn verlof op 24 februari om mijn schatje weer vast te houden. En natuurlijk om jullie te zien hahahaha. Duurt nog even, 48 dagen (klinkt toch nog lang), of 7 weken(klinkt al iets korter) eigenlijk nog geen 2 maanden meer. Zo dat klinkt beter.

Zo, weer even bijgepraat. Ik hou jullie op de hoogte

Later meer

  • 09 Januari 2014 - 07:50

    Annemarie Van Hensbergen:

    Hoi Cock!

    Erg leuk om zo regelmatig de reisverslagen te lezen en op de hoogte te blijven van jouw activiteiten en werkzaamheden daar!
    Uiteraard ook voor jou een gezond en fantastisch 2014 toegewenst!

    Groetjes,
    Annemarie
    (P-Planning)

  • 09 Januari 2014 - 08:22

    Paul Kokx:

    Jij,ondanks dat je ver van huis bent een heel gelukkig 2014.groeten paul

  • 09 Januari 2014 - 21:56

    Carola Kokx:

    Heyhey Cock

    Ja er is weer jaar voorbij wat gaat de tijd tog snel :p Gelukig nieuwjaar Names mijn en Jochen.
    Had niet verwacht dat daar zo kon sneeuw haha. hier in nederland is niks van sneeuw te bekennen:(

    Hahaha die Nerderlands molen is leuk. en dat voertuig zit er stevig en groot uit:D.

    Jaja nog paar weken vol houden en dan zie je jackie weer.

    xxx Carola

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cock

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1312
Totaal aantal bezoekers 16587

Voorgaande reizen:

25 November 2013 - 10 Mei 2014

de voorbereidingen

Landen bezocht: