de laatste loodjes - Reisverslag uit Kabul, Afghanistan van Cock Holstein - WaarBenJij.nu de laatste loodjes - Reisverslag uit Kabul, Afghanistan van Cock Holstein - WaarBenJij.nu

de laatste loodjes

Blijf op de hoogte en volg Cock

21 Maart 2014 | Afghanistan, Kabul

Na een lange tijd weer even een korte update vanuit Afghanistan. Ik heb inmiddels verlof gehad en 18 dagen heerlijk genoten. In deze korte tijd heb ik de meeste tijd doorgebracht met Jackie. We zijn ook in deze periode 5 dagen weggeweest en hebben prachtig weer gehad.
Natuurlijk ben ik ook naar onze ouders en kinderen geweest. En ik heb eindelijk mijn kleinkind Elise gezien. Wat een prachtige meid is het nu al. De tijd was te kort om al mijn familie, vrienden en collega’s te bezoeken maar dat komt wel als ik terug ben. Nu nog 6 weken dan ben ik weer thuis. Het aftellen is begonnen…..
Vandaag, 21 maart, is het nieuwjaarsdag. Niet alleen in Afghanistan, maar ook in veel Arabische landen (Afghanistan is wel Islamitisch, maar beslist geen Arabisch land, die fout mag je hier niet maken). Wij beginnen onze jaartelling met de geboorte van Christus (zo ongeveer tenminste, niemand die het precies weet), maar in deze landen beginnen ze de jaartelling met de geboorte van de Profeet. Dat was ruim 600 jaar later. Hier ligt het jaar 1392 nu achter ons, en vandaag wensen we elkaar een voorspoedig en gelukkig 1393 toe. En zoals bij ons het nieuwe jaar begint na de kortste dag, als de dagen weer lengen, begint hier het nieuwe jaar als het voorjaar begint en de natuur weer tot leven komt. Het is maar net wat je gewend bent.
Ook komen de verkiezingen er aan (5 april). Bij de vorige verkiezingen, in 2009, werd president Karzai herkozen. Karzai heeft er al twee termijnen opzitten. Hij is daarom uitgesloten van deelname. Er zijn dit jaar elf kandidaten. De broer van de huidige president is een van de kandidaten. Er is geen duidelijke favoriet. De kans is groot dat er een tweede ronde nodig zal zijn.
Het weer is inmiddels veranderd. Gisteren was het al 20 graden met een heerlijke zon. Dit wordt nu afgewisseld met regen. De maanden maart en april zijn de maanden waarin de meeste regen valt. Het wordt wel steeds warmer vanaf nu.
Nogmaals wil ik iedereen bedanken voor alle pakketjes die ik heb ontvangen.

Dit was weer even een korte update


  • 22 Maart 2014 - 10:20

    Je Liefie:

    Hee liefie

    wat een goed verslag weer, je moet toch eens een keer vertellen hoe je dat iedere keer weer doet zo kort en compact zoveel info te geven.

    Heb jij dat?!... 2x oud en nieuw mee te maken,en er niet veel aan te hebben. Bij je westerse nieuwjaar was je niet helemaal lekker en nu bij het midden Oosten nieuwjaar zijn er geen festiviteiten voor jullie. Maar wel leuk hoe je het weer uitlegt aan ons dankzij jou heb ik Men. en Mevr. Dost Een gelukkig nieuwjaar kunnen wensen.

    We hebben een leuke vakantie gehad en ja helaas hebben we niet iedereen kunnen bezoeken maar je kleinkind heb je tot 2x toe gezien het is een mooi kindje. Ook ik ben nu alweer aan het aftellen naar dat je weer thuis komt en we weer samen zijn. ik mis je best wel.

    Leuke foto's Trouwens zo ziet dus het vliegveld eruit, mooi hoor, en de fles geven aan kleine Elise gaat je ook goed af na al die jaren dat je voor laats Wendy de Fles hebt gegeven (alweer bijna 24 jaar geleden) . Zo zie je maar weer sommige dingen verleer je nooit.

    Ik ga maar weer eens iets doen denk ik. Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag Liefie.
    hou je Haaks he en pas op goed jezelf.

    xxxxxxxxikhouvanjexxxxxkusjesknuffelsxxxxxliefsxxxxxxxxxxxxje meisie uit Breda xxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 22 Maart 2014 - 10:40

    Je Liefie Nog Even:

    Hee liefie

    Dat is ook wat kijk ik die foto's nog eens na...... zie ik dat die ene foto niet vliegveld is maar het kmtc gebouw,
    dat zal geen vliegveld zijn denk ik hahahahahaha

    Zijn dat de foto's van het begin van je verlof??

    Hoe dan ook ze zijn leuk die foto's.

    xxxxxxihhvvjxxxxxxkusjesknuffelsxxxxxLiefs ikkexxxxxxxxxxx

  • 24 Maart 2014 - 08:37

    Annemarie Van Hensbergen:

    Hoi Cock!

    Goed om te horen dat je thuis een fijne tijd hebt gehad en wat lijkt het me dan bijzonder om eindelijk je kleindochter te kunnen zien!
    Nog 6 weekjes, wat vliegt de tijd.. Nog even en dan zien we je weer in Utrecht!
    Nog veel plezier en succes met de laatste loodjes!

    Groetjes de collega's van UB P-Planning

  • 28 Februari 2023 - 14:42

    Jan:

    Ha Cock,

    Zo aardig in de weer geweest in het verre.

    Ga maar heerlijk genieten met gezin etc om je heen.

    Wil je mij even mailen?

    Groet [ome] jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cock

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 3221
Totaal aantal bezoekers 16597

Voorgaande reizen:

25 November 2013 - 10 Mei 2014

de voorbereidingen

Landen bezocht: