02 december - Reisverslag uit Kabul, Afghanistan van Cock Holstein - WaarBenJij.nu 02 december - Reisverslag uit Kabul, Afghanistan van Cock Holstein - WaarBenJij.nu

02 december

Blijf op de hoogte en volg Cock

02 December 2013 | Afghanistan, Kabul

Vanmorgen om 08.30 naar de militaire universiteit geweest. dit is te vergelijken met de KMA, althans als het klaar is. Dit was een heel klein ritje en we bleven tussen de eerste en de tweede beschermende ring. Dit wil niet zeggen dat je zonder je scherfvest, helm extra wapen en scherfwerende bril mocht instappen. Gelukkig stond ik nu wel op de lijst dus ik kon zonder problemen mee.
Onderweg leek het wel of ik op een nieuwbouw wijk in aanbouw stuitte. Overal half afgebouwde gebouwen en soms wat mensen aan het werk. Aan het einde zag ik toch wat meer gebouwen in gebruik waar we dan ook moesten zijn.
Eenmaal binnen werden we ontvangen door 2 afghaanse kolonels en een tolk. Dit was mijn eerste kennismaking met de spelers waar ik onder andere mee te maken zal krijgen. We kregen heerlijke groene thee en eerst werd er over families gepraat. Ik werd voorgesteld en ze waren allemaal blij dat ik er was. Een leuke binnenkomer.
Nu zeggen ze dat tegen iedereen heb ik begrepen hahaha.

Na de eerste verwelkoming kwamen de zaken naar voren waarover er gepraat moest worden. Tot mijn verbazing duurde dat ongeveer 10 minuten en we stonden weer buiten. Op naar de volgende kolonel.
Daar eigenlijk het zelfde ritueel: groene thee, familiepraat en ook daar waren we zo klaar.

Terug op de basis moest ik me haasten want de volgende afghaanse kolonel met zijn delegatie stond al weer te wachten. Deze was uitgenodigd door ons. Gelukkig was het rond etenstijd dus hebben we heerlijk onder het eten met hun (natuurlijk met tolk) heerlijk kunnen praten over families. Het eten bestond uit veel soorten vlees (ik heb maar niet gevraagd wat voor vlees) maar het smaakte heerlijk. Complimentjes werden over en weer gestrooid en ik kan me niet herinneren, of het moest de vraag zijn van de kolonel om een neuspray, dat er over zaken zijn gepraat.

Er stond ook nog een rondleiding over het kamp op het programma. Die werd geleid door een schotse kapitein. Aansluitend heb ik met zowel de CS en de Cdt himself een uitgebreid gesprek gehad over de organisatie en wat mijn mean focus wordt.

Dat was het voor vandaag

Later meer

  • 04 December 2013 - 01:31

    Je Liefie:

    Hee liefie

    Ja ik zie het wel veiligheid boven alles fijn dat je dit keer wel mee kon

    Duidelijk is dat afghanen echte familie mensen zijn die thee drinken, veel praten over familie en maar ong 10 min aan zaken besteden

    Typisch dat je dan bij die laatste zoveel tijd nodig hebt gehad dat je nog wat eten hebt moet laten
    aanrukken, dit gaat waarschijnlijk over een hele grote familie ;-D

    Maar ook hier heb je dan mensen die geen tijd kennen in gezelligheid

    Wel vindt ik het leuk dat je nu wat input hebt en meer verantwoordelijk heden hebt gekregen

    Hee liefie ik ga gauw slapen want het is weer laat.

    Ik hoor je morgen weer xxxxxxxxxknuffels en kussenxxxxxx

    Ik hou onwijs veel van jou xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


    Je vrouwtje in Breda xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 04 December 2013 - 01:37

    Je Liefie:

    gave foto's schatje ik kijk al uit naar je volgende verslag
    xxxxxknuffelsxxxxkusjesxxxxxxihhvvjxxxxx

  • 09 December 2013 - 10:44

    Wim:

    Hoi Cock,

    Al ingeburgerd. Weet je al wat je taken zijn. Hier gaat alles zijn gangetje, Feyenoord heeft weer gewonnen, dus dat ga ook goed.

    Ben benieuwd naar je ervaringen.

    Groeten Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cock

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 16625

Voorgaande reizen:

25 November 2013 - 10 Mei 2014

de voorbereidingen

Landen bezocht: